Yeni içerik

6/recent/ticker-posts

Advertisement

Responsive Advertisement

Profesyonel Blogger Nasıl Olmalı?

Denk geldiğim bir blogtan, özgün içerik nasıl olurdan, blogger olmanın yanı sıra profesyonel blogger nasıl olurdan bahsetmek istiyorum bu yazımda sizlere aklımın yetip elimin yazabildiği kadar.
Gün içerisinde onlarca kez kullandığımız programlar var gerek akıllı telefonlarımızda gerekse kişisel bilgisayarlarımızda. Peki size şöyle bir soru yöneltsem kendinize ne cevap verirsiniz: kullandığınız programların ikonlarının anlamlarını, renklerinin neyi ifade ettiğini biliyor musunuz? Evet, bende daha önce hiç böyle bir meraka kapılmadım itiraf etmeliyim.

Bugün internette gezinirken bir soruyla karşılaştım. Evernote programının maskotu neden bir fil? İlk başta gereksiz gibi görünse de merakıma yenik düşüp tıkladım. Makalenin düzgün bir Türkçe ile akıcı ve açıklayıcı yazılmış olması beni cezbetti açıkçası. İçinizden 'Eee neden filmiş?' merakına kapılanlarınız varsa eğer buradan bahsettiğim makaleye ve direk cevaba ulaşabilirler.

Daha önce çeşitli sözlüklerde binlerce tespit yapılmasına rağmen böylesi hayatımıza işlemiş bir şeyin tespitinin olmaması şaşırttı biraz da beni. Haliyle sitede biraz daha gezinmeye başladım ilgimi çekebilecek konular vardır diyerek. Saatlerdir aynı blogta vakit geçirdiğimi farkettim ve sizinle de paylaşmak istedim okumaktan zevk alacağınızı düşündüğüm için.

Eğer göz attıysanız ya da incelemek için benim yazımı okumayı bitirmemi istiyorsanız birazcık düşünelim.

PROFESYONEL BLOGGERDAN BEKLENTİLERİMİZ NELER?

Aktif internet kullanıcısı iseniz gün içerisinde onlarca belki yüzlerce site gezersiniz. Kimi zaman aradığınız bir şeyi bulmak için kimi zaman boş vaktinizi bir şeyler öğrenerek geçirmek için. Fakat internet ortamı öyle bir hal aldı ki artık her sitede neredeyse aynı haberler, aynı yazılar, aynı espriler, aynı muhabbetler..

Günlük hayatta bir iş yapacaksanız eğer sizi rakiplerinizin önüne geçirecek bir nokta yakalamaya çalışırsınız. İnternet ortamı da bundan farksız değil. Profesyonel blogger olmak istiyorsanız eğer konularınız, anlatımlarınız rakiplerinizden farklı olmalı.

Adının hakkını veren profesyonelblogger.blogspot.com.tr'un ele aldığı konular, konuları açıklayış tarzı ve anlatımı hiç alakasız bir kişide bile bazı bilgiler oluşturabiliyor. Blogu inceledikten sonra ne demek istediğimi anlayacaksınız.



Özgün Makaleler

Bir blogtan en büyük beklentimiz tabi ki daha önce hiçbir yerde okumadığımız makaleleri okumak. Belki hiç duymadığımız belki kulak aşinalığımız olan fakat bilgi sahibi olmadığımız konuları öğrenmek. İçerik özgünse -tabiri caizse bulunmaz hint kumaşıysa- daha ne isteriz ki? Devam edelim daha ne istediğimize.

Düzen

Bir blogtan ikinci olarak en büyük beklentimiz tabi ki düzen. Bir kere okuduğumuz yazıyı bir daha okumak istediğimizde ne kadar çabuk bulabiliyoruz? Bir profesyonel bloggerın en çok dikkat etmesi gereken husus bence budur. (Dağınıklığı severim, ama sadece kendi yaşam alanımda.)

Göze Hitap Etmesi

En az düzeni kadar göze hitap etmesi de beklentilerimiz arasında tabi ki blogun. Gözümüzü yoran bir sitede gezmek istemeyiz sonuçta. Bu noktada da tam puanı hakediyor profesyonel blogger.

Lafı daha fazla uzatmadan, profesyonel bloggerın bu işi layıkıyla yaptığını, sık kullanılanlar sekmenizde yer alması gereken bloglar arasında olmasını gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.


Befeka Blog Profesörü

Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Bu güzel yazı ve düşüncelerin için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben size teşekkür ederim, güzel yazılarınız için.

      Sil