Yeni içerik

6/recent/ticker-posts

Advertisement

Responsive Advertisement

BİR ÖĞRENCİ EVİNİN MARKA DEĞERİ!


Blog yazarlarının marka takıntıları adı altında açılmış bu mim konusunun sahibi Ramiz Tayfur. Konunun açılış amacı günümüzde bir çok eleştirisi bulunan kapital düzenin getirdiği üstün olma duygusunun bizleri ne kadar sardığını eğlenceli bir şekilde ortaya koymaktır. Hiç haberim yokken ben de ProfesyonelBlogger tarafından mimlenmişim. E artık bize de bu mimin hakkını vermek düşüyor.

                Öncelikle şu an için öğrenci olduğumu ve öğrenci evinde yaşadığımı belirtmek istiyorum. Haliyle bazı seçenekler kısıtlanıyor gelirimiz olmadığı için. Buna rağmen kaliteden vazgeçemediğim şeyler illaki var. İsterseniz bunları sizinle de paylaşayım.



                Bu yazıyı yazdığım bilgisayarımın markası/modeli Lenovo/z560. Hiçbir zaman belli bir markaya bağlı kaldığımı düşünmüyorum. Lenovo markası ne derece kalitelidir onu da bilemem ancak benim kullandığım bilgisayar gerçekten iş görür bir bilgisayar. 5-6 yıllık olduğunu tahmin ettiğim bilgisayarımın tek sıkıntısı zamanın eskittiği harddiskti. Yeni nesil oyunları bile çalıştırabiliyor, özellikleri bakımından gayet iyi olduğunu düşünüyorum. Bir zaman sonra yavaşladığı gözle görülür hale geldi. Ben de çözüm olarak yerine yeni bir harddisk alarak bilgisayarımı hızlandırdım. Çıkan eski harddiskim için bir harddisk kutusu alarak harici harddisk şekline getirdim, low level format atarak sıfırladım ve böylece hem bilgisayarımın yavaşlığını hem de depolama ihtiyacımı gidermiş oldum. 

                Teknolojiden girdik, teknolojiden devam edelim. Bilgisayardan daha sıkça kullandığım elim, ayağım olan telefonumdan da bahsedeyim. Yine Apple esaretine girmek istemediğimden dolayı geçen sene LG G2 almıştım hala kullanıyorum ve çok memnunum. Apple esareti diyorum çünkü Android biraz daha kullanıcı dostu bir telefon gibi geliyor bana yapmamıza izin verdiği şeylerin fazlalığından dolayı. Ancak Androidden bu aralar soğuduğumu ve devasa ekranla piyasaya çıkan Iphone 6 serisinin beni cezbettiğini de belirtmek istiyorum. Bakarsınız ben de bu esarete dahil olurum. :)

                Teknolojik ürünlerde biraz daha fiyat/performans bakımından iyi olanı tercih etmeye çalışıyorum. Mesela bilgisayar farem A4 Tech’in oyun faresi olan X7. Pek bir şey değişmeyeceği için klavyemi Platoon diye ucuz bir markadan seçtim. Kullandığım 5+1 ses sistemim Logitech’in. Daha sessiz olmam gerektiği zamanlarda ve mikrofon ihtiyacını karşılamamda bana yardımcı olan mikrofonlu kulaklığım Snopy Rampage SN-R3.

Yatağım, dolabım Koçtaş’tan. Kendi tabirimle (şeklinden dolayı) Kleopatra koltuğum herhangi bir koltukçudan. (Markasını bilmiyorum.) Orta sehpam yine herhangi bir mobilyacıdan. Bilgisayar masamı 20 TL’ye başka bir öğrenciden ikinci el olarak aldım. 20 TL dediysem döküntü bir şey sanmayın, gerçekten 3 yıldır işimi görüyor, sadece ucuz. :) Odamda bulunan kozmetik ürünlerimi, kitaplarımı saklayan 4 raflı bir kitaplık var. Bunu da evini boşaltan bir arkadaştan ücretsiz olarak alıp, üzerini NY desenli bir kap ile kapladım. Duvarımda kendi tasarladığım ve bir kaç yıldır lakabım olan “Rattata”yı barındıran bir poster var.

Birkaç paragraf üstte de belirttiğim gibi, eğer öğrenci evinde yaşıyorsanız marka takıntınız varsa bile unutuyorsunuz bir yerden sonra. Temel ihtiyaçlar dışında fazla markaya takılmıyorsunuz. Örneğin, kahveyi Nescafe süt tozunu ise Cafex markalı kullanıyorum. Yine deterjanım Ariel fakat yumuşatıcım Bulut markalı. Bir yerden kısmak lazım tabi. :)

Giyim konusunda ise genelde klasiğe yakın spor ürünleri tercih ediyorum. İlla da ColinsPolo, LTB olacak demiyorum. Yoksa yine güvenilir markaları tercih etmeye çalışıyorum tabi ki. Şunu söyleyebilirim ki Polo ürünlerine karşı bir antipatim var. Pahalı ürünleri bir yana bir de o kocaman amblemleri yok mu, beni benden alıyor. Jack&Jones’un sezon dışında güzel indirimleri oluyor, ürünleri de kaliteli olunca tercih etmemek mümkün olmuyor benim için. Gerçekten bir marka takıntım varsa o da ayakkabıdır. Dockers ve Greyder bir numaramdır. Fakat Dockers’in ürünleri biraz daha spor görünümlü geldiği için daha çok tercih ederim.

Oda kokusu için tercih ettiğim marka Airwick. Kokulu çubukları gerçekten beklenileni veriyor.


Bahsedebileceğim çok şey daha olmasına rağmen lafı dolandırmak istemiyorum. Merak edilen, yazmamın istendiği başka şeyler olursa yorum kısmından belirtirseniz ekleme/çıkarma yapabilirim. Ben de bu mimi hangi çay markasını tercih ettiğini merak ettiğim Çayyaş’a paslamak istiyorum. Biz de bilelim değil mi kendine bağlayan bu çay nerenin, kimin çayı? :)

Yorum Gönder

5 Yorumlar

  1. Mimi cevapladığın için teşekkür ederim. Çayyaş'ın cevabını öerakla bekliyorum. İlerleyen günlerde bütün blog yazarlarını etkisi altına alacak bir mim başlatmayı düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Büyük bir keyifle yazdım bu cevabı. Aranıza yeni katıldığım için daha önce hiç mimlenmemiştim. :) Dahil ettiğiniz için ben teşekkür ederim. Gerçekten keyif verici bir yazı oldu benim için, yenilerini sabırsızlıkla bekliyorum.

      Sil
  2. Güzel bir yazı olmuş mim'e katıldığın için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Yazınız ve görselinizi çok beğendim çok hoş duruyor :)

    YanıtlaSil