Yeni içerik

6/recent/ticker-posts

Advertisement

Responsive Advertisement

Şeker Fabrikalarının Kötü Kokuları

Hiç şeker fabrikası bulunan bir şehirde yaşadınız mı? O kokuyu bilir misiniz? Ben Eskişehir'e okumak için geldiğim ilk sene tezek kokusu gibi ağır kokular duyuyordum. İnsan ister istemez tedirgin oluyor, kıyafetlerini kokluyor etrafına bakıyor, şüpheli tavırlar sergiliyor. Yeni tanıştığınız bir insanla birlikteyken ondan gelebileceğini bile düşünüp önyargı oluşturuyorsunuz içinizde. Biraz abartı gibi geldiğinin farkındayım ama yaşadığım için biliyorum ne kadar doğru olduğunu.


Belli bir bölgede olsa sizi daha da haklı gösterecek bu koku nereye giderseniz gidin sizi takip ettiği zaman anlıyorsunuz bir bityeniği olduğunu. Kokunun sebebini benden önce bu şehre yerleşmiş arkadaşlarıma sorduğumda -Eskişehir'e uğradıysanız bilirsiniz- Kentpark yakınındaki şeker fabrikasından geldiğini söylemişlerdi ve bana oldukça ilginç gelmişti. Bugünlerde de midemi altüst eden bu kokuyu çok sık duyduğum için aklıma geldi ve yazmak istedim.


Biraz daha araştırdığımda bu kokunun sebebinin melas olduğunu öğrendim. Melas, şekerin fabrikadan çıkmadan önceki son şurubuymuş. Merak edenleriniz varsa melasla ilgili şuradan daha detaylı bilgiye ulaşabilir.

Eskişehir'de son senem olduğu için midir nedir bilmiyorum ama bu şehre özlem duyan insanların anlattıkları şeyler daha çok ilgimi çeker hale geldi. Unutamadıkları bir şeyinde bu koku olduğunu öğrendiğimde garipsedim açıkçası. Acaba ben de özler miyim bu kokuyu? Unutmazsam onu da buraya yazarım. Bu şehirle ilgili yazacak daha çok hikayem var nasılsa. 


Befeka Blog Profesörü

Yorum Gönder

0 Yorumlar