Yeni içerik

6/recent/ticker-posts

Advertisement

Responsive Advertisement

Telefon Fotoğrafçılığı Hakkında 6 Altın İpucu

          Çoğumuz profesyonel makinelerle fotoğraf çekmek istesek de buna bütçemiz elvermez. Telefon fotoğrafçıları bütçe yetersizliği ya da bu işi hobi olarak yapıp o kadar masraf etmekten kaçınan fakat bir o kadar da başarılı çekimler yapabilen seyyar fotoğrafçılardır. Seyyar deme sebebim herhangi bir kurum ya da kuruluş bünyesinde çalışmadıklarından dolayı. Yanlış anlaşılmak istemem. Peki bu telefon fotoğrafçılarından bizim neyimiz eksik? Neden onlar kadar iyi fotoğraflar çekemiyoruz cep telefonumuzun onlarınkinden daha iyi olmasına rağmen? Çok mu iyi montajlıyorlar? Teknik bilgileri mi çok fazla? İç sesimiz her konuda olduğu gibi bir telefon fotoğrafçısının eserlerini gördüğünde kıskançlık, imrenme gibi duygularla sürekli ve cevapsız sorular sormaya devam eder kendi kendine. Bu yazımda sizlere ilaç olmak gibi bir hadsizliğe kapılmayacağım. Sadece koca karı yöntemleri önererek yardımcı olmaya çalışacağım. Ne de olsa her duyduğumuzu deneyen ve çözümün hangisi olduğunu bilmeden şifaya kavuşan bir milletiz. Ben de profesyonel bir telefon fotoğrafçısı değilim, sadece fotoğraf çekmeyi seviyorum. Her neyse, dilerseniz artık sadede gelelim.
 

Sabit durun


          Profesyonel lenslerle çekim yapmadığınız için her hareketiniz size bulanıklı olarak geri dönecektir. Bunu en aza indirmek için sabit durmaya çalışın. Gerekirse elinizi diğer elinizle tutun ki titremeleri azaltın. Sabitleme ile ilgili size önereceğim tripodlar var piyasada. Oldukça ucuz ve kullanışlı araçlar kendileri. kendimde kullanıyorum ara sıra. Ara sıra, çünkü her yere taşıyamıyorum cebimde. Maalesef ne kadar küçük olsalar da cep için büyük kalıyorlar. Zamanlayıcıyı kullanarak hem sabit durmaya çalışıp, hem de titrememek için nefes tutarak yavaşça çek tuşuna basmak için uğraşmazsınız. Titrememek için nefes tutmak da bir çözüm elbette ama üç iş yerine iki iş yapmanız avantajınıza. Her neyse sabit durmayı aklınıza yazdıysanız diğer maddeye geçebiliriz. Unutmayın; oynamayacağız, titremeyeceğiz.


 

Netlik Ayarını İyi Yapın


          Gerekirse 30 saniye bekleyin ama netlik ayarını iyi yapın. Çekmek istediğiniz manzaralar, portreler yerine kocaman bir gauss bulanıklığıyla karşılaşmayın eve gittiğinizde. Bazı telefonlar otomatik daha iyi netler, bazılarının netleştirmesi için elli kere ekrana dokunmanız gerekir. (Dokunmak demişken, yazıda bahsettiğim telefon fotoğrafçılığı akıllı dokunmatik telefonlar için. Diğerlerini bilmiyorum, mazur görün.)


Altın Orana Dikkat Edin 


          Kaç kişi altın oranı biliyor? Ben biliyorum, fakat açıklayabilecek kadar detaylı değil. Her neyse, demek istediğim şey; fotoğraflarınız orantılı olsun. Ben bu bilgiye kamera uygulamalarında ekranda gördüğüm karelerden yola çıkarak ulaştım. Merak ettim, nedir bu çizgiler diye. Araştırana kadar da açıkçası fazla umursamazdım işime yaramadığı için. Fotoğraftaki ana ögeyi bu çizgilere getirmemiz göze daha olumlu hitap ediyormuş. Önemli bir detay. Ben objeyi tam ortaya alırdım fotoğraf çekeceğim zaman. Fakat bu ipucunu uyguladıktan sonra daha başarılı fotoğraflar çektiğimi farkettim. Size de öneriyorum; deneyin, denettirin.


Işığı Doğru Kullanın


          "Dur güneş arkanda kaldı, gözükmüyorsun. Yer değiştirelim!" diyerek yer değiştiniz ama bu seferde güneş kameranın arkasında kaldı ve poz veren kişiye direk geliyor ve gözlerini kısmak zorunda kalıyor. Haksız mıyım? O zaman bir de güneşi çaprazlamayı deneyin. Hem poz verirken gözler kısılmayacak, hem de kamerada daha hoş görünecek çektiğiniz kişi. Çokça duyulan "Güneş vurmuş bak gözümü kısmışım, bu olmamış." lafını artık daha az duyacaksınız fotoğrafını çektiğiniz kişiden.

Zoom (Yakınlaştırma) Yapmayın


          Zoom (yakınlaştırma) yaptığınızda daha uzaktan fotoğraflar çekebilirsiniz. Fakat bu megapiksel oranını bozuyor, haliyle fotoğraf daha kalitesiz oluyor. Zahmet olacak ama siz hareket edin, lütfen. Dikkat ederseniz profesyonel fotoğrafçılar şekilden şekle giriyorlar. Elbetteki bu fotoğrafçı tribi diye değerlendirebilirsiniz ama asıl amaç ışığı doğru kullanmak, altın orana dikkat etmek veya zoom yapmamak. Siz de hareket edin, belki de daha havalı görünürsünüz. :) 

Bu saydığım maddeler ilk başta dikkat etmeniz gerekenler. Kırmızı göz ayarları her makinede değişiklik gösterebileceği için oraya girmiyorum. Fakat siz mutlaka kırmızı göz önleyici ayarlarınızı da yapınız. Çok güzel bir manzarada çekmek istediğiniz bir yakınınızın gözlerinin kırmızı olması manzarayı da bozabilir. 


Farklı Uygulamalar Kullanın

          Kullandığınız telefonun marketine girip kamera uygulamalarına bir göz atın derim. Varsayılan kameradan çok daha güzel fotoğraf çeken programlar bulabileceğinize eminim. Örneğin, ben varsayılan kamera yerine Google Kamera kullanıyorum. Fakat özel bir çekim yapacaksam, daha doğrusu çekim için yeterli vaktim varsa A Better Camera uygulamasında bir kaç poz çekip aralarından en iyisini seçen Best Shot özelliğini kullanıyorum.


          Bazı anlar vardır ki; ölümsüzleşmesi gerekir. Peki, o anlarda, zamanlarda veya yerlerde güzel bir fotoğraf çekip, altına birkaç cümlelik not yazıp, bir de kısacık bir ses kaydı alsanız ne kadar da güzel olur, değil mi? Görsel hafızamızın diğerlerine göre daha baskın olduğunu düşündüğüm için fotoğrafa ayrı bir önem veririm. Size de tavsiye ederim. Güzel bir yemeğe başlamadan önce çekip İnstagram'a koymak mı? Yapmayın, n'olur... Umuyorum ki yardımcı olmuşumdur. Her zaman dediğim gibi eklememi, çıkarmamı istediğiniz bir şeyler varsa çekinmeyin, yazın.

Befeka Blog Profesörü



Yorum Gönder

0 Yorumlar